۱۳۸۷ بهمن ۱, سه‌شنبه

حسی شبیه به سرما

روايت پرسپوليس با مصطفوي، روايت غريبي است. بعد از جنجال قابل انتظار ترك پرسپوليس از سوي قطبي، آقاي مدير عامل وارد يكي از بزرگ ترين چالش هاي دوران مديريتي اش شد كه دست كمي از بركناري ناگهاني اش پس از صعود تيم ملي به جام جهاني فرانسه نداشت! البته تنها تفاوت قابل لمس اين دو، بركناري آن روز و حالت تعليق امروز داريوش مصطفوي است.
حدود 10 سال پيش، رئيس وقت فدراسيون فوتبال به پاس اخذ مجوز جام جهاني، به بهانه ناراحتي قلبي بركنار شد! بهانه هاي اصلي اين داستان بماند اما حداقل حسن آن يكسره شدن وضعيت آقاي مهندس بود. امروز و پس از گذشت يك دهه، البته مشكل قبلي (يعني همان قلبي) داريوش خان ظاهرا حل شده كه ايشان بار ديگرقبول مسئوليت هايي از اين دست مي كنند اما آنچه اين كه اين روزها داريوش خان مصطفوي را در خلعي غذاب آور فرو برده، امروز و فردا شدن خبر بركناري اوست كه قدرت هر گونه تصميم گيري را از وي دريغ كرده است.
ديگر شوك حضور افشين پيرواني، اثرگذاري روزهاي اول را ندارد و هواداران پرسپوليس اعتماد يكي دو بازي نخست را از دست داده اند. دقايق آخر بازي با سايپا به روشني پرده از پيچيدگي هاي دروني اين باشگاه برداشت و گمانه زني هاي پيش از اين را به حقيقت نزديك تر كرد. اعتراض هواداران به شيوه بازي پرسپوليس و نتيجه آن، متهم شدن مدير عامل به سمپات بودن به رقيب ديرينه و بيان اين مهم كه مشكلات پرسپوليس ريشه در حضور و عملكر د داريوش مصطفوي دارد، ‌وضعيت او را بغرنج تر از هميشه كرده است.
مصطفوي به زغم خود مهره مورد حمايت سازمان تربيت بدني است و دلخوش به مصاحبه هاي گاه و بيگاه علي آبادي يا همراهانش، جايگاه مديريت را محكم مي داند اما از ديگر سو با چشم خود شاهد تحركات آشكار براي تضعيف موقعيتش است و اين تناقص تمامي معادلات او را بر هم زده است!
ليدرهاي ممنوع الورود (همان بوقچي هاي سابق كه اين روزها عنوان پرطمطراق ليدر را يدك مي كشند، از بد روزگار البته!) به استاديوم، از خانه و با كنترل راه دور فضاي حاكم بر ورزشگاه را هدايت مي كنند تا انتقام خود را از مدير عامل استقلالي! بگيرند. فرداي آن روز اما جلسه اي بين طرفين متخاصم برگزار مي شود و همه چيز به خير و خوشي به پايان مي رسد كه البته روايت شد برخي دست به جيب هم شده اند كه خب در اين فصل سرما عادتي متداول است!
و اين همان گواه ادعاي آشفتگي امروز پرسپوليس است! مديريتي كه لازمه حفظ جايگاهش تعامل با بوقچي است.

چاپ شده به تاریخ شنبه 23 آذر 87