۱۳۸۷ بهمن ۱, سه‌شنبه

کنایه

آن وقت به آقاي عزيز محمدي بر مي خورد! سازمان ليگ برتر، به مضحك ترين شكل ممكن ليگ برتر را برگزار مي كند بعد داعيه دفاع از حقانيت فدراسيون فوتبال را هم دارد و آن را بزرگ ترين افتخار ورزش پس از انقلاب مي داند! فدراسيون كويت هوس مي كند يك بازي دوستانه برگزار كند سپس فدراسيون ايران متعهد مي شود تحت هر شرايطي مقدمات برگزاري اين ديدار را فراهم كند و ذوب آهن، يكي از تيم هاي بالانشين ليگ را روانه الكويت كند. و به همين راحتي برنامه ليگ برتر به هم مي ريزد و عزيز محمدي شبانه بر سر مردم فرياد مي كند كه همين بوده و همين و جز اين نيست و فدراسيون ما، بهترين فدراسيون آسياست و تو، آقاي عادل فردوسي پور، كه طعنه مي زني سرناسازگاري با افتخارات ملي داري!
عزيز محمدي مقابل چشم ميليون ها بيننده كه خيلي بهتر از ايشان با فوتبال و حواشي آن آشنايي دارند، فرافكني مي كند و به قول عادل، عصبانيت خود را از نداشتن جوابي قانع كننده براي چرايي اين بي نظمي و بي برنامگي بر سر يك كنايه به حق خالي مي كند و در نهايت تلاش خود را مي كند تا با توسل به اين حرف عادل، او را فردي ضد ملي و مصالح مملكت معرفي كند كه از موقعيتش در رسانه ملي عليه منافع ملي اقدام مي كند!
آنقدر درايت داشته باشيد كه اشتباهات خود را بپذيريد. عزيز محمدي دليل ندارد كاسه داغ تر از آش شود، او هم جزئي از كل سيستمي است كه بد كار مي كند!
فدراسيون فوبتال ايران به عنوان يك كليت كه متولي فوتبال ايران است، تعريف درستي از برگزاري يك ليگ منسجم ندارد. به تصور فدراسيون نشين ها با هر اتفاقي مي توان كركره ليگ را پايين كشيد و به مرخصي رفت. به عبارت ساده تر هر رويدادي با اولويتي بالاتر از برگزاري مسابقات ليگ تعريف شده است و آنچه كه اهميت ندارد همان برنامه ليگ برتر است. سازمان عريض و طويل ليگ برتر مربيان معترض را هم متهم به بهانه جويي مي كند و اگر پايش بيافتد شايد آنان را هم افرادي ضد مصالح ملي و افتخارات آن معرفي كند!
تيم ملي براي ديدار با منتخب گاليسيا روانه اسپانيا مي شود، ذوب آهن براي خوشايند فدراسيون امير نشين كويت رهسپار آنجا مي شود و در اين بين تيم هایي که ليگ برتر را جدي گرفته اند به سخره گرفته مي شوند! استقلال و پرسپوليس باختند و ذوب آهن به پاداش آنكه به دل فدراسيون راه آمد، به دلش راه آمده شد! و در روزي كه ديگر مدعيان سه امتياز ناقابل را از دست دادند، به استراحت پرداخت تا خستگي بازي روز شنبه و سفر كويت را از تن خارج كند.
افتخار، افتخار است و تاريخ انقضاء ‌ندارد، اگر به حساب طعنه و كنايه نگذارند، جا دارد يك بار ديگر انتخاب فدراسيون فوتبال ايران را به عنوان بهترين فدراسيون فوبتال آسيا تبريك، تهنيت و... باز هم تبريك بگويم.

چاپ شده به تاریخ چهارشنبه 11 دی 87