۱۳۸۷ بهمن ۱, سه‌شنبه

اسب پیشکش

امير قلعه نوعي فدراسيون فوبتال و سازمان ليگ برتر را متهم مي كند به كم كاري و در واقع به نداشتن صلاحيت لازم براي برگزاري يك ليگ منسجم و با برنامه، امير حق دارد و در اين شك نكنيد. ليگ برتر، بالاترين سطح مسابقات فوتبال در ايران، به بدترين شكل ممكن برگزاري مي شود، ليگي كه داعيه حرفه اي بودن دارد و زير پوست "حرفه اي" تمامی نداشته ها و ندانسته هاي خود را پنهان مي كند. فدراسيون فوتبال ايران در سالي كه اتفاق ويژه اي براي فوتبال آسيا به همراه نداشته به دليل موفقيت در فوتبال پايه به عنوان بهترين فدراسيون آسيا انتخاب مي شود و ساده دلان سطحي نگر! اين انتخاب را مهر تاييدي بر تمامي عملكرد فدراسيون به حساب آورده و به آن افتخاري شور انگيز مي كنند تا به لطف اين عنوان پرطمطراق همه تصميم گيريها و برنامه ريزيها را توجيه كنند.
باز جاي شكرش باقي مي ماند اگر اين افتخار تنها يك موج تبليغاتي به حساب مي آمد و فدراسيون نشين ها خود با آگاهي از علل اين انتخاب از آن فقط به عنوان ابزاري رسانه اي استفاده مي كردند كه خب شايد براي اندك مخاطبي جذابيت داشته باشد، اما جاي افسوس است كه نشانه ها خبر از حكايت ديگري دارد و آن اين است كه اهالي فدراسيون به راستي پذيرفته اند بهترين فدراسيون آسيا هستند و همانطور كه از قديم گفته اند دندان اسب پيشكش را نمي شمارند، آنها نيز با آغوش باز هديه داده شده را پذيرفته اند و جانب احتياط را به غايت نگه داشته اند تا مبادا توهم شمردن دندانهاي اين عنوان پيشكش براي كسي بوجود بيايد.


اي كاش اين انتخاب دستكم آنقدر اثر گذار بود كه دوستان در فدراسيون فوبتال به خود مي‌آمدند و اين انتخاب نقش يك شوك را برايشان بازي مي كرد تا سري به اين ور و آن ور بچرخانند و دريابند اطرافشان چه خبر است؟ و معيارهاي انتخاب يك فدراسيون به عنوان بهترين چيست؟
ولي متاسفانه فدراسيون شماره يك آسيا از همان سمت هميشگي بام سقوط كرد و با دستاويزي به اين جايگاه آسوده تر از پيش تصميم هاي آنچناني مي گيرد كه نتيجه اش امروز پيش روي همه ماست. ديروز براي چندمين بار اين انتخاب بجا و شايسته را تبريك گفتيم، امروز نيز مي گوييم و به آن مي باليم! حداقل كاري كيند كه اين شايستگي را از دست ندهيم.
فدراسيون فوتبال! بيا و قبول كن برگزاري منظم و با برنامه ليگ برتر كاري است شدني كه حتي در بوركينافاسو هم به سهولت است انجام مي شود، سخت نگير و مسئوليت بپذير، اگر شق القمر بود به گردن ما.

چاپ شده به تاریخ 5 شنبه 12 دی 87