۱۳۸۷ آبان ۸, چهارشنبه

بدون سوژه

براي امروز سوژه ندارم ولي چون خودكار و كاغذ دارم مي نويسم! سوژه نداشتن خيلي بهتر است تا مثلا در تابستان، برق نداشته باشي يا در زمستان، گاز (چه ربطي داشت؟!)
سوژه نداشتن از خيلي چيزهاي ديگر هم بهتر است.
بهتر است سوژه نداشته باشي، اما براي پرداخت پاداش ملي پوشان پول داشته باشي. (چه ربطي داشت؟!) "خيلي هم ربط داشت."

من ترجيح مي دهم در تمام هفت آسمان يك عدد "‌ستاره"‌(اينجا "سوژه")‌ نداشته باشم اما از برپايي اردوي تيم ملي در اسپانيا با خبر باشم. "تازه اين هم ربط داشت"
سوژه براي نوشتن نداشته باشي خيلي بهتر است تا در جواب سوال "‌علت كار شكني سفارت عربستان در صدور ويزاي تيم ملي نوجوانان" حرفي براي گفتن نداشته باشي. ‌"اين يكي هم ربط داشت."

سوژه نداشته باش اما پاسخي در برابر اعتراضت به كنفدراسيون فوتبال آسيا داشته باش. خيلي بد است سوژه داشته باشي اما اعتراضت به فيفا فايده اي نداشته باشد و تو حتي دليلش را هم نداني. "همشون ربط دارند"
مي گوييد ارتباطي ندارد! شما انتخاب كنيد، جمله "به فيفا هم اين اعتراض را داشته ايم، اما فايده اي نداشته است." بهتر است يا جمله "به فيفا هم اين اعتراض را داشته ايم، فايده اي داشته است، اما سوژه اي نداشته است." ؟
براي امروز سوژه ندارم ولي چون خودكار و كاغذ دارم مي نويسم! سوژه نداشتن خيلي بهتر است تا مثلا در جريان آنچه كه پيرامونت اتفاق مي افتد نباشي.
كفاشيان: "اهميتي ندارد اگر من در جريان قرار نگرفته باشم."
(ربط داشت ولي شايد اهميت نداشت!) "من كه گفتم ربط داشت."

چاپ شده به تاریخ سه شنبه 7 آبان 87