۱۳۸۷ آبان ۷, سه‌شنبه

کابوس

استقلال كه قهرمان ليگ پنجم شد، امير به تيم ملي رفت اما دلش جا ماند. براي همين استقلال را به امانت دست صمد سپرد. امير شد رئيس سازمان فوتبال و صمد سرمربي. اما حذف استقلال از ليگ قهرمانان آسيا محاسابات امير را به كلي بهم ريخت و صمد شد نفر اول استقلالي كه نه هيات مديره داشت، ‌نه مدير عامل و نه رئيس سازمان فوتبال!
صمد با استقلال خيلي خوب نتيجه گرفت و تا تكرار عنوان قهرماني چند قدمي بيشتر فاصله نداشت كه دو تيم كارخانه هاي خودرو سازي ايران، روياهاي او را به كابوس بدل كردند. سه بازي آخر استقلال در ليگ ششم، ‌به ترتيب برابر سايپا، پيكان و پاس بود. سه بازي خانگي! (پيكان و پاس هنوز ويزاي مهاجرتشان به قزوين و همدان نيامده بود.) استقلال در شرايطي كه با چهار امتياز اختلاف از تيم دوم در صدر بود، به سايپا و پيكان باخت. همانطور كه نيم فصل اول را هم به اين دو تيم واگذار كرده بود!
ليگ هفتم و بازگشت دوباره ناصر حجازي به استقلال. استقلال شروع خوبي نداشت. نوسانهاي اين تيم به حواشي آن دامن زد. دل مديران باشگاه با حجازي صاف نبود و آرامش خاطر را از او گرفته بود. از همان هفته دوم و باخت مقابل ملوان زمزمه هاي بركناري و ضرب الاجل براي حجازي به گوش رسيد اما حجازي ماند تا در يك عصر پاييزي، چهارشنبه نهم آبان 86 ، به ديدار پيكان برود. فضاي حاكم بر استقلال به شكلي بود كه همه اين بازي را آخرين فرصت حجازي براي فرار از بحران مي دانستند. تيتر البرز براي روز بازي گوياي جو آن روز استقلال حجازي است "خطرناك ترين پيكان سواري استقلال"‌.
حدس مي زنيد تيتر فرداي بازي چه بود ؟ "كودتاي سبز" ، "اسطوره آب شد". استقلال در حاليكه تا بيست دقيقه ابتداي بازي "دو بر صفر" از پيكان پيش بود، وقتي داور سوت پايان بازي را به صدا در آورد "سه بر دو" ‌باخت! باخت برابر پيكان، ‌استقلال را در بحران ويرانگري فرو برد كه تا انتهاي فصل مجال فرار از آن برايش بوجود نيامد.
پيكان "كابوس" هواداران استقلال شد!
فيروز كريمي آمد تا استقلال را نجات دهد اما او هم با اين تيم بحران زده بجايي نرسيد و در كنار باختهايي كه داد به پيكان هم نه نگفت!
چهار باخت پياپي برابر پيكان !
پيكان "كابوس" هواداران استقلال است!
پيكان خواب آشفته ديشب هواداراني بود كه امروز براي رهايي از اين كابوس شبانه چشم به استقلال امير دارند!

چاپ شده به تاریخ دوشنبه 6 آبان 87