۱۳۸۷ مهر ۱۶, سه‌شنبه

چشمان کاملا بسته

او مقصر نيست! مقصر شرايطي است كه بدون آنكه ظرفيت تغيير را بوجود يباورد، طبقه اجتماعي و سطح زندگي را جابجا مي كند. مقصر فضايي است كه ستاره سازي مي كند اما نمي داند ستاره چيست! و البته كيست!
همه مشكلات از زماني شروع شد كه "علي رضا واحدي نيكبخت " شد "علي نيكي "! و علي نيكي بدون آنكه تفاوت يك ستاره با يك اسم معمولي را بداند روي جلد هر آنچه كه به اسم روزنامه و هفته نامه و ماهنامه و سالنامه و گاهنامه و ... چاپ مي شد رفت و شد آني كه نبايد مي شد! بالن علي نيكي آنقدر باد شد كه هوا رفت و از آن بالا همه چيز را كوچك و كوچكتر ديد و همه كس را با ظرفيت محدود ديد خود سنجيد.

او كه در بيست سالگي بخاطر درگيري بازيكنان در دربي سال 79 گونه اش خيس مي شد اندك سالي بعد كار را به جايي رساند كه خيره به دوربين مربي خود را نوازش كلامي مي كرد. نيكبخت اين روزها از هواداران استقلال گلايه مي كند اما روزي را كه به اولين مربي خود توهين مي كرد به دست فراموشي مي سپارد، او فراموش مي كند كه گاه و بيگاه به اكبر ميثاقيان تاخت و حرمت شكن شد. باقي درگيري ها و جنجالهايش با بازيكن گرفته تا داور و مربي و سر مربي همه و همه نشان از اشتباهي دارد كه از هر چراغ علاء الديني مي خواهد يك ابر ستاره بسازد.

نيكبخت مي تواند هر روز و هر لحظه مصاحبه كند و از عشق و علاقه اش به پرسپوليس بگويد اما حق ندارد از پيراهن استقلال ابراز تنفر كند. او مي تواند بابت هفت سالي كه در استقلال بود متاسف باشد اما اجازه ندارد درباره استقلال و مربيانش اظهار نظر كند.
نيكبخت حتي حق ندارد از هواداران استقلال گلايه كند چرا كه جداي از آنكه اسم و رسم خود را مديون آنها و پيراهن استقلال است خود مسبب بسياري از حرمت شكني هاست. رفتار بخشي از هواداران استقلال كه به نيكبخت توهين كردند به هيچ وجه جاي دفاع ندارد و محكوم است اما اينكه نيكبخت اين توهين ها را نقشه كادر فني استقلال عنوان كند محكوم تر است. او براحتي خود را هم قد مربيان مي كند، به سرمربي تيمش مي تازد كه چرا تعويض مي كني؟ به مربي حريف خرده مي گيرد كه چرا اينطور بازي مي كني و آنطور بازي نمي كني ؟ و .... او بايد حد واندازه هاي خود را بداند و پايش را فراتر از گليم يك بازيكن درازتر نكند.
"علي رضا واحدي نيكبخت " هر چه سريع تر بايد از قالبي به اسم " علي نيكي " بيرون بيايد و چشمان خود را باز كند.

چاپ شده به تاریخ دوشنبه پانزدهم مهر 87