۱۳۸۷ مهر ۱۵, دوشنبه

دوچرخه

واعظ آشتياني كه اين روزها ميهمان اكثر برنامه هاي ورزشي تلويزيون مي شود و دائما بين كانال ها و استوديوهاي مختلف از نود گرفته تا ورزش و مردم و ورزش از نگاه دو، در آمد و شد است، صبح جمعه و در برنامه ورزش و مردم در جواب سوال بهرام شفيع پيرامون اعتراض هواداران استقلال در تمرين به تغييرات مديريتي باشگاه با لحني آمرانه از موضع بسيار بالا كه مي تواند ناشي از اعتماد به نفس كاذبي باشد، گفت: "يعني طرفداران استقلال اين10،15نفرند؟!" واعظ آشتياني در ادامه و درباره رابطه اش با امير قلعه نوعي از موضعي بالاتر اعلام كرد: "من با هيچ كس مشكلي ندارم، هر كس با من مشكل دار مشكل خودش است."

آنچه كه در گفتگوها و مصاحبه هاي مدير عامل جديد استقلال جالب به نظر مي رسد لحن سخنان و ادبيات گفتاري اوست. او درباره همه چيز با تحكمي بدون دليل اظهار نظر مي كند. و به نظر مي رسد قاطعيت و مديريت را با مسائل ديگري اشتباه گرفته است. اين كه وي بعضی را هوادار استقلال نمی داند یا بعضی دیگر را بنا به تشخيص خود هوادار استقلال مي داند به هيچ وجه در شان و شخصيت مدير عامل باشگاهي چون استقلال نيست.

او عنوان مي كند با هيچ كس مشكلي ندارد كه البته جمله بسيار خوبي مي تواند باشد اما نوع بيان جملاتي كه در ادامه مي آيد "هر كس با من مشكل دارد مشكل خودش است " آن هم در جواب سوالي كه چگونگي رابطه او با سرمربي تيمش را پرسيده بود، بسيار جاي تاسف دارد!

واعظ آشتياني كه هنوز از جايگاه جديد خود درك درست و كاملي ندارد بايد متوجه اين نكته باشد كه هر صحبت و كلامي كه از دهان او خارج مي شود نه به عنوان حرف واعظ آشتياني كه به عنوان سخني از طرف مدير عامل باشگاه استقلال تلقي مي شود. وي چند ساعتي قبل از شروع دربي به جاي آن كه حتي در صورت وجود مشكلاتي بين او و سرمربي تيمش با بيان جملاتي آرامش را به اردوي استقلال هديه كند با دست خود به حواشي تيم دامن مي زند.

او از هر فرصتي استفاده مي كند تا با اظهار نظرهايي به زعم خود قاطعانه، جايگاه خود را تثبيت كند اما كاملا غافل از حجم پوششي رسانه اي است كه روي هر آنچه كه در استقلال اتفاق مي افتد وجود دارد. مدير عامل استقلال بايد هر چه سريع تر تفاوت ميان فدراسيون دوچرخه سواري و باشگاه استقلال را دريابد. واعظ آشتياني بايد دريابد سوار بر دوچرخه نمي توان فوتبال بازي كرد، حتي به يك بار امتحان كردنش هم نمي ارزد !

چاپ شده به تاریخ یکشنبه چهاردهم مهرماه 87