۱۳۸۷ آبان ۲۰, دوشنبه

ورزش از نگاه چند؟

دو! ورزش از نگاه دو. اگر با شروع برنامه از تهران حركت كنيد، بخش پاياني برنامه را مي توانيد در كنار سواحل زيباي درياي خزر ببينيد! و مطمئن باشيد آنچه را كه از دست داده ايد در مقايسه با آنچه كه به دست آورده ايد چندان اهميتي ندارد.
جهانگير كوثري، مدافع سابق تيم تاج با تحصيلات آكادميك در رشته كارگرداني سينما علاوه بر اجرا، تهيه كنندگي اين برنامه را نيز بر عهده دارد و اولين نتيجه اي كه در ذهن يك بيننده تلويزيوني خطور مي كند تلفيقي است از يك چهره ورزشي و يك چهره سينمايي با چندين و چند عنوان تهيه كنندگي، مديريت توليد و حتي كارگرداني فيلم هاي سينمايي در كارنامه اي نسبتا قطور به انضمام تعدادي جوايز جشنواره اي!
و اين نتيجه منطقي، مطمئنا زمينه ساز تصويري ابتدايي از برنامه مي شود كه در همان دقايق ابتدايي به كلي در هم مي شكند و فرو مي ريزد. بر خلاف انتظار با برنامه اي روبرو مي شويد كه در آن نه اثري از ريتم است، نه اثري از كادر و نه حتي اثري از حداقل سليقه!
در اوج حواشي حاكم بر پرسپوليس، ورزش از نگاه دو ميزبان داريوش مصطفوي و افشين قطبي است و حداقل انتظار يك هوادار پرسپوليس رسيدن به پاسخ براي دو، سه پرسش در باره شرايط قرارداد و كاري "ماركو"، چگونگي انتخاب و جذب "دي كارمو"‌، نتيجه جلسات آقايان هدايتي و مصطفوي با قطبي، وضعيت جذب بازيكنان تازه و البته روشن شدن بسياري ابهامت ديگر است! و شايد براي آنهايي كه برنامه جمعه شب "نگاه دو" ‌را نديده اند، باور اين نكته سخت باشد كه مصطفوي و قطبي نزديك به سه ساعت! در استوديو برنامه حضور داشتند و دريغ از يك پرسش و پاسخ واضح و روشن!
و جهانگير كوثري در ادامه ابتكار تازه اش براي فرهنگ سازي در ورزشگاه هاي كشور با دعوت از هواداري پاستوريزه در كنار بوقچي با سابقه فوتبال ايران (در فوتبال حرفه اي، ليدر مي گويند البته!)، ترجيح داد به جاي پرداختن به حواشي روز، به بينندگان برنامه اش زنهار دهد توهين نكنيم، اخلاق حرفه اي را رعايت كنيم و تاكيد كند ما حرف بد نمي زنيم، دست به گل ها نمي زنيم، هر كي به گل دست بزنه، حراست استاديوم نيشش مي زنه و سهراب بوقي نيز در حمايت از سياست تهيه كننده و مجري برنامه هشدار دهد تماشاچيان در ورزشگاه "دري وري" نگويند و براي آنكه خدايي ناكرده كسي فراموش كند تا فرهنگسازي شود! حدود ده دقيقه، حداقل پنجاه بار خطاب به بينندگان فرمودند "دري وري نگوييد."
دو! ورزش از نگاه دو. اگر با شروع برنامه از تهران حركت كنيد خيلي بهتر است تا با پايان برنامه سر به بيابان بگذاريد.

چاپ شده به تاریخ یکشنبه 19 آبان 87