۱۳۸۷ آبان ۱۱, شنبه

دیوار

دادگاه حكمي مبني بر ممنوع المصاحبه شدن مايلي كهن صادر مي كند. به واسطه اين حكم ابلاغيه اي به تمامي روزنامه ها و رسانه هاي كشور فرستاده مي شود تا از تهيه هرگونه مصاحبه و گفتگو با وي جلوگيري شود، ‌تلويزيون از دعوت وي به عنوان كارشناس فني برنامه هاي ورزش منع مي شود و...

و تمام اين محدوديت ها و در واقع محكوميت ها، نتيجه يك چالش فوتبالي بين او و علي دايي است كه پا از حوزه ورزش بيرون گذاشته و وارد صحن دادگاه هاي قضايي كشور شده است! شروع قصه را كم و بيش همه مي دانند كه در پي نتايج تيم ملي در جام جهاني آلمان و سيبل شدن شماره 10! مايلي كهن در يك برنامه زنده تلويزيوني و همگام با جو عمومي آنروز كه مي خواست تمام بغض خود را از تيم ملي بر سر دايي بكوبد، نه هيزم كه بنزين به پاي شعله گر گرفته ريخت تا شايد آب سردي باشد بر آتش درون مردماني كه در انتظار كاپ قهرماني جام جهاني بودند! و جالب تر آنجايي است كه در اين سناريوي به ظاهر "ملودرام"‌ كه خيلي زود تبديل به یک "تراژدي" شد و اين روزها با حكم صادر شده كم كم "جنايي-جزايي" هم شده است، ‌نه دايي مقصر بود نه مايلي كهن و نه حتي مردم متوقع از تيم ملي 2006! كه همه اين رسوايي را بايد به پاي كسي يا كساني نوشت كه در آن روزهاي پيش از آغاز جام جهاني براي پنهان كردن سوء عملكرد خود و پشتيباني هاي بي دليل از كادر فني، چنان فضايي را پيرامون توان فني تيم ملي به وجود آوردند كه بسياري جام جهاني را با تورنمنت بازي هاي غرب آسيا اشتباه گرفتند!

ولي امروز با تمام فاصله اي كه بين علي دايي و محمد مايلي كهن به وجود آمده است كه داستان وكيل و دادگاه و محكوميت و ... فقط مقياس كوچكي از قطر و ارتفاع ديوار مابين آنهاست! دوستاني نيت كرده اند با اجراي سناريويي تازه در ادامه سلسله آشتي هاي به پا شده در فوتبال ايران! با علي دايي "هت تريك"‌ كرده بساط آشتي او را با مايلي كهن به پا كنند، تا شايد اين قصه هزار و يك شب در سكانس آخر "‌هپي اند" ‌شود! و اين اشتباهي پشت اشتباهات ديگر است و اصولا اين طرز فكر كه اختلافات و مشكلاتي ريشه دوانيده! با رويارويي و يك خوش و بش به ظاهر دوستانه حل مي شود، ‌غلط است.

دل خوش به همان آشتي علي دايي و قلعه نوعي باشيد، سرانجام آشتي با كريمي را فراموش نكنيد، از كنار داستان دايي و مايلي كهن به آرامي بگذريد و يا نه بايستيد و ديوار را خراب كنيد. و مطمئن باشيد براي خراب كردن اصولي يك ديوار به بيش از پانزده دقيقه وقت نياز داريد!

چاپ شده به تاریخ پنجشنبه 9 آبان 87