۱۳۸۷ آذر ۱۲, سه‌شنبه

هزاره

ابلاغ گرديد به مناسبت يك هزارمين نشريه يوميه معظم و مفخر البرز ورزشي نوشته اي مرقوم افتد تا سروري به پا شود و جشن و پايكوبي. اندر عقايد اين كاتب سراپا تقصير با مرقوم نمودن چندين سطر دستنوشت نمي توان جشني به پا كرد كه اندر احوالات آن بتوان پايكوبي نيز به همچنين. فلذا باب طبع اينجانب برپايي همان مجلس طرب است و در آخر نگارش نه چندين خط كه چندين و چند صفحه درباب توصيف آن! نيكويي چنين مجالسي زيارت ياران و خويشان رفيق و همكار است و گل شنيدن بعضا گل واژه گفتن و لازم به تذكر مكرر است كه بخش پايكوبي اش با ترنم نغمه هاي خوش چه بسا خوش تر و باب ميل تر و البت به فراخور طبع مشكل پسند گوش موسيقيايي جماعت ژورناليست و يوميه نگار برانگيزنده شور و احوالات و حالات بيشتر!
ولاكن زبان از تصور آنچه به تصوير آيد از چنين مجلس شورانگيزي قاصر است كه جماعت حاضر با گوشيدن آواي آلات موسيقي و اركستر محترمه دعوت شده چه هيجانات خالصانه اي از اندرون نهاد خود به درآورند و اين هزاره گرانمايه را به جان خويشتن گرامي بدارند و در باب وصف نشريه يوميه معظم و مفخر البرز ورزشي هم دم و هم آوا با يكديگر نغمه سرگيرند كه "اگه مهره مار نداشتي، چشماي سياه نداشتي، نگاه بلا نداشتي، تو دلا كه جا نداشتي..." ‌و هم نوا با چنين ترنم شور انگيزي اندر مناسبات يك هزارمين نسخه به چاپ آمده حركات بعضا موزون و برخا موسوم و عجالتا ناميمون و بلا تشبيه كل يوم ميمون و علهذا باب فرا خور نت هاي به ساز در آمده توسط اركستراسيون مكرمه! و يا با ديگر سرود باب ميل اين يوميه جوانان جاهل و خام كوچه و بازار كه في الحال چند صباحي است كه ايشان در مشغوليات خاصه آن داخل بوده، همچون "بابا چه كشكي، بابا چه دوغي، مي گي دوستت ندارم دروغي، بابا چه حالي، بابا چه حولي، اما بدون تو بدجور سوسولي..."
و پس از اينچنين سروده هاي بس دل انگيزاننده ديگر جماعت دم گرفته و با ديگر گروه نجوا سازنده اندر مجلس انس و الفت به نغمه خواني خواهند سرود "واي واي واي، ‌پارميداي من كو، واي واي واي ميرم از هوش، تو منو دوست داري آره،... گيرايي داره، تو سرما هم بي كاپشني،..." و آن جماعت از فرنگ برگشته فوكل پاپيوني به زبان اجنبي پاسخ دهندي "‌يو وري وري وري نايس تكي، خوشمزه تر از آيس پكي..." و زين مجلس مختص طرب و خوشي اندر مناسبات يك هزارمين نسخه چاپ شده اين خبرنامه يوميه ورزشي، جماعتي دلشاد و مسرور گردندي و سر به خوشي گذرانند و خجسته دارند اين هزار يوميه شدن البرز ورزشي! به من كه خيلي خوش ميگذره اگه يه جشن كوچولو واسه شماره هزار ترتيب بدين، بروبكس تريپ بر ميدارن و كلي خفن صفاسيتي مي شن و لذا در چارچوب رعايت تام وكامل منشور اخلاقي سازمان البته!

چاپ شده به تاریخ دوشنبه 11 آذر 87